BaaS365

Het werken in de Cloud heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Zo ook het gebruik van Office 365 en het opslaan van data in de Cloud. Met Office 365 werkt u voor een vast bedrag per medewerker per maand met de nieuwste versies van uw vertrouwde Office-applicaties. Dat is erg aantrekkelijk en een van de redenen dat het gebruik van Office 365 zo’n enorme vlucht neemt. Microsoft hecht waarde aan hoge veiligheidsstandaarden, omgang met privacy, compliance en toegankelijkheid, maar dataverlies en dataprotectie blijven belangrijke issues die bij een migratie naar de Cloud vaak over het hoofd worden gezien.

Dat er echter een aantal bedrijfskritische beperkingen zitten aan de back-up oplossing van Office 365, is bij veel mensen niet bekend. 

Het Microsoft Service Agreement bevat dan ook het volgende statement:

“We streven ernaar om de Services operationeel te houden; alle online services ondervinden echter incidentele storingen en uitval en Microsoft is niet aansprakelijk voor enige verstoring of verlies dat je hierdoor kunt lijden. In het geval van een storing kun je mogelijk jouw inhoud of gegevens die je hebt opgeslagen niet ophalen. We raden je dan ook aan regelmatig een back-up te maken van jouw inhoud en gegevens die je opslaat in de Services of op te slaan met App’s en Services van derden.”

Daarom biedt Caldoo de BaaS365 (Backup as a Service) aan. Een oplossing met een pay-per-use DataManagement-as-a-Service (DMaaS) model inclusief off-site back-up en Data Restore in de Cloud, waarbij je betaalt op basis van het daadwerkelijk gebruik.

Waarom kiezen voor BaaS365?

  • BaaS365 is een volwassen, robuuste en schaalbare Cloud oplossing

  • BaaS365 verzorgt een volledige back-up van de O365 omgeving (MSOffice, OneDrive, Sharepoint en Teams)

  • Alle back-up data wordt versleuteld, gededupliceerd en gecomprimeerd voor een minimale belasting van de uitgaande internetverbinding

  • Toegang tot de back-up omgeving voor beheer en dagelijkse gebruik gaat via een intuïtieve en eenvoudige webpagina

  • De BaaS365 oplossingen Office 365 back-up is agentless: er hoeft on-premise geen software op locatie geïnstalleerd te worden

  • BaaS360 heeft een unieke de-duplicatie en compressie methode, waardoor noodzakelijk dataopslag aanzienlijk minder is dan de totale dataopslag

  • 24/7 toegang tot jouw data

  • Uitgebreide support ondersteuning door Caldoo. Via chat, telefoon en email. Het support is 24x7x365 beschikbaar

BaaS360 Dashboard

HET GROOTSTE VOORDEEL VOOR ONZE KLANTEN:

Ten opzichte van alle andere aanbieders in de markt bieden wij iets unieks  aan namelijk  een Webconsole based search functie voor eindgebruikers in de back-up en een overall search functie voor bevoegde verantwoordelijke personen.

Eindgebruikers kunnen hun berichten (documenten) openen en beheren vanaf elke externe computer waarop een voor Java geschikte webbrowser draait. Door de Web Console als zelfbedieningstoepassing te gebruiken, kunnen eindgebruikers zelf bladeren in hun back-up en indien nodig herstellen en downloaden.

Gereed om aan de slag te gaan?

Bel ons op 0492 77 51 74 of neem contact met ons op.