Nomadesk

Met cloud filesharing en synchronisatie van Nomadesk kunnen bestanden met collega’s, klanten en leveranciers, online en offline eenvoudig, snel én veilig gedeeld worden. Nomadesk creëert een virtuele harde schijf in de cloud en op de lokale harde schijf van de gebruiker. Zo kunnen bestanden onbeperkt worden opgeslagen in de cloud en kunnen deze lokaal door en op alle devices bekeken en bewerkt worden.

Partners nomadesk

De oplossing is te vergelijken met een traditionele fileserver gecombineerd met Dropbox en WeTransfer, maar dan voor de zakelijke gebruiker én met nog meer mogelijkheden. Nomadesk creëert versleutelde virtuele harde schijven, ook wel “Vaults” genoemd. Alle folders en bestanden, die hierin worden opgeslagen, worden met encryptie beveiligd. De folders en bestanden zijn pas bereikbaar na aanmelding met gebruikersnaam en wachtwoord en zijn zowel online als offline beschikbaar. Daarnaast kunnen bestanden en folders op een eenvoudige en veilige manier worden gedeeld door middel van een filelink of folderlink. Daardoor is er dus altijd en overal op een veilige manier toegang tot bestanden en kan deze ook eenvoudig en op een veilige manier worden gedeeld met zijn relaties.

Waarom Nomadesk

  • Beveiligde opslag:
    Een Nomadesk Vault werkt met behulp van een door encryptie beveiligde virtuele harde schijf. De bestanden die hierin worden geplaatst zijn alleen toegankelijk door in te loggen met een Nomadesk account.

  • Overal toegankelijk:
    De Vaults zijn via een internetverbinding overal toegankelijk. Het is ook mogelijk om bestanden offline beschikbaar te maken, door deze te synchroniseren. De offline bestanden zijn altijd beveiligd door middel van encryptie.

  • Wis bestanden op afstand:
    In geval van diefstal of verlies van een device met daarop door Nomadesk beveiligde bestanden, kan er gebruik worden gemaakt van TheftGuard. Hiermee kan een toestel gelokaliseerd worden en zodra er connectie wordt gemaakt met het internet, worden alle Vaults onmiddellijk van het toestel verwijderd. Dit is op afstand in te stellen via de mobile app of via de MyNomadesk.com webinterface.
  • Automatische back-up en herstel:
    Automatisch worden bestanden in Vaults in de cloud opgeslagen en wordt een back-up van de data gemaakt. Middels herstelfuncties kunnen eerdere versies van bestanden tot 14 dagen teruggezet worden. Verwijderde bestanden blijven 30 dagen beschikbaar. Handig bij een Crypto-virus infectie.

  • Veilig en gecontroleerd bestanden delen:
    In plaats van grote bestanden of volledige folders te mailen, kunt u via Nomadesk een ‘filelink’ of ‘folderlink’ mailen. Bij elke vorm van delen zijn restricties in te stellen zoals verloopdatum, maximaal aantal downloads, een wachtwoord en notificaties. Het versturen van een filelink of folderlink vanuit Nomadesk kan u personaliseren door de kleuren van uw huisstijl of de huisstijl van uw klant in te stellen

Nomadesk is uitermate geschikt voor klanten die:

  • Meer controle willen over het delen van bestanden.

  • Medewerkers hebben die op elk device op een veilige manier gebruik willen maken van bedrijfsbestanden.

  • Hun fileserver willen vervangen of mobiele medewerkers toch toegang willen geven tot de bedrijfsdata, zelfs in combinatie met een bestaande server.

  • Mobiel willen werken aan hun bestanden, zelfs zonder internetverbinding.

  • Vaak bij hun klanten ter plaatse zijn.

  • Bedrijfs- en/of klantgevoelige informatie meedragen op mobiele toestellen.

  • Met andere bedrijven moeten kunnen samenwerken aan bestanden.

  • Een volledige file sharing zoeken bovenop Office 365.

Gereed om aan de slag te gaan?

Bel ons op 0492 77 51 74 of neem contact met ons op.

Andere keken ook naar